В умовах коронавірусної кризи Bosch орієнтується як на технологічні інновації, так і на заходи по захисту клімату
Штутгарт, Німеччина – Після зупинки виробництва майже на 100 підприємствах Bosch у всьому світі в цьому місяці компанія планомірно готується до поступового нарощування виробництва. «Ми хочемо забезпечити надійні поставки, щоб задовольнити попит наших клієнтів, що поступово повертається, з метою сприяння якнайшвидшому відновленню економіки», – заявив доктор Фолькмар Деннер, Голова Правління Robert Bosch GmbH, на щорічній прес-конференції компанії. «Наша мета – синхронізувати нарощування виробництва і надійність ланцюжків поставки, особливо в автомобільній галузі. Ми вже досягли цього в Китаї, де близько 40 наших локальних заводів знову працюють і ланцюжки поставок стабільні. Ми старанно працюємо над тим, щоб зробити те ж саме і в інших регіонах нашої присутності». Щоб досягти успіху в нарощуванні виробництва, за словами Деннера, компанія вживає всіх необхідних заходів для захисту співробітників на місцях від коронавирусной інфекції. Bosch також зобов’язується застосовувати скоординований, спільний підхід в роботі з клієнтами, постачальниками, органами влади та профспілками.
Допомога в стримуванні пандемії коронавіруса
«Ми хочемо внести свою експертизу і внесок в зусилля щодо стримування пандемії там, де це можливо. Наприклад, за допомогою нашого нещодавно розробленого експрес-тесту на COVID-19 і нашого пристрою для аналізу Vivalytic», – сказав Деннер. «Попит на нього величезний. Ми робимо все можливе, щоб значно збільшити виробництво, і до кінця року потужність зросте у п’ять разів порівняно з нашими первинними планами», – продовжив він. Bosch має намір провести понад мільйон експрес-тестів у 2020 році, і збільшити їх кількість до трьох мільйонів в наступному. На додаток до існуючих можливостей лабораторних досліджень, прилад для аналізу Vivalytic буде використовуватися в медичних установах у першу чергу для захисту медичного персоналу, для якого швидка доступність результатів тестів менш ніж за дві з половиною години має вирішальне значення. Експрес-тест вже доступний в Німеччині і Великобританії, а його ліцензування було прискорено. Компанія Bosch розраховує отримати європейську сертифікацію CE до кінця травня. Ще більш швидкий тест, який зможе надійно виявити випадки COVID-19 менш ніж за 45 хвилин, знаходиться на завершальній стадії розробки. «Всю нашу роботу ми будуємо відповідно до нашого принципу «Розроблено для життя »», – додав Деннер.
Незабаром Bosch також почне виробництво захисних масок для обличчя. «На розробку необхідної техніки у нас пішло всього кілька тижнів», – говорить Деннер. Компанія Bosch також безкоштовно надала свої розробки іншим компаніям. На основі цього в даний час Bosch встановлює дві повністю автоматизовані виробничі лінії на своєму підприємстві в Штутгарті-Фейєрбасі. Також далі будуть запущені лінії в німецькому Ербасі, а також в Індії та Мексиці. Це дозволить компанії виробляти понад 500 000 масок на день. Маски призначені для захисту співробітників Bosch на заводах по всьому світу. Надалі також планується зробити їх доступними і для третіх осіб. Це буде залежати від отримання відповідних дозволів для конкретної країни. Крім того, щотижня Bosch виробляє 5000 літрів дезинфікуючого засобу в Німеччині і США для своїх співробітників на американських і європейських заводах. «Наші люди роблять тут велику роботу», – сказав Деннер.
Глобальний економічний розвиток у 2020 році: рецесія негативно впливає на перспективи
У зв’язку з пандемією коронавірусу Bosch очікує значні виклики для світової економіки в поточному році: «Ми готуємося до глобальної рецесії, яка також вплине і на наші власні показники в 2020 році», – сказав професор Штефан Азенкершбаумер, фінансовий директор і заступник Голови Правління Bosch. Грунтуючись на доступних результатах, Bosch в даний час очікує, що в 2020 році виробництво автомобілів знизиться щонайменше на 20%. У першому кварталі цього року продажі групи компаній Bosch знизилися на 7,3%, що означає, що вони вже значно нижче в річному перерахунку. Лише в березні 2020 року продажі впали на 17%. З урахуванням ряду непередбачуваних факторів компанія не готова робити прогноз на рік. «Для досягнення хоча б збалансованого результату, необхідно докласти максимум зусиль, – говорить фінансовий директор. – У цій важкій кризі наша диверсифікація, робота в різних бізнес-секторах, знову довела свою перевагу».
У даний час основна увага приділяється масштабним заходам по зниженню витрат і забезпеченню ліквідності. Це включає в себе скорочення робочого часу і скорочення виробництва, що вже відбуваються в багатьох локаціях по всьому світу, скорочення заробітної плати фахівців і керівників, в тому числі вищої ланки, а також збільшення термінів інвестицій. Крім того, компанія Bosch вже запустила комплексну програму з підвищення своєї конкурентоспроможності на початку 2020 року. «У середньостроковій перспективі наша мета полягає в тому, щоб повернутися до 7% маржі від операційної діяльності, але не забуваючи при цьому про найважливіші завдання щодо забезпечення нашого майбутнього», – сказав Азенкершбаумер. «Всю нашу енергію ми спрямовуємо на це і на подолання пандемії коронавірусу. Таким чином, ми створимо фінансові основи, необхідні для того, щоб скористатися величезними можливостями, які відкриваються перед Bosch Group».
Заходи по боротьбі зі зміною клімату: Bosch систематично переслідує амбітні цілі
Незважаючи на проблеми, пов’язані з поточною ситуацією, Bosch зберігає свій довгостроковий стратегічний курс: постачальник технологій і послуг продовжує свій курс по боротьбі зі змінами клімату і розробляє заходи, необхідні для підтримки розширення стійкої мобільності. «Не дивлячись на те, що в даний час в центрі уваги знаходяться інші питання, ми не повинні втрачати з поля зору проблеми, пов’язані з майбутнім нашої планети», – сказав Деннер.
Близько року тому компанія Bosch оголосила про те, що вона стане першим глобальним промисловим підприємством, яке до кінця 2020 року стане кліматично нейтральним у всіх своїх 400 локаціях. «Ми досягнемо цієї мети», – сказав Деннер. «У кінці 2019 року ми досягли вуглецевої нейтральності у всіх наших заводах і офісах в Німеччині; на сьогоднішній день ми на 70% шляху до досягнення цього у всьому світі». Щоб зробити вуглецеву нейтральність реальністю, Bosch інвестує в енергоефективність, збільшуючи частку поновлюваних джерел енергії в своєму енергопостачанні, купуючи більше “зеленої” електроенергії і компенсуючи неминучі викиди вуглекислого газу. «Частка вуглецевих компенсаційних квот буде значно нижчою, ніж планувалося в 2020 році, і складе всього 25% замість майже 50%. Іншими словами, ми досягаємо більш швидкого прогресу, ніж очікувалося, в поліпшенні якості прийнятих нами заходів , – сказав Деннер.
Вуглецево-нейтральна економіка: створена нова консалтингова компанія
У діяльності, пов’язаній з темою клімату, компанія Bosch використовує два нових підходи для того, щоб власні зусилля мали мультиплікаційний ефект в економіці. Одна з цілей – зробити весь ланцюжок створення продукту від закупівлі до кінцевого споживача максимально нейтральним з точки зору впливу на клімат. Очікується, що до 2030 року відповідні викиди скоротяться на 15%, або більш ніж на 50 млн. метричних тонн на рік. Із цією метою компанія Bosch скорелювала цільовий показник з ініціативою
Science-Based Targets, що зробило її першим постачальником в автомобільній галузі, який взяв на себе зобов’язання по досягненню вимірної мети. Крім того, компанія планує об’єднати знання майже 1000 експертів Bosch по всьому світу і досвід більше 1000 власних проектів з енергозбереження в новій консалтинговій компанії під назвою Bosch Climate Solutions (Кліматичні рішення Bosch). Пояснюючи цей крок, Деннер сказав: «Ми хочемо зробити наш досвід доступним для інших компаній, щоб допомогти їм наблизитися до вуглецевої нейтральності».
Ринок зростання для Європи: вихід на водневий сектор
«Активність по боротьбі зі зміною клімату залишається однією з найважливіших для виживання людства. На це потрібні гроші, але відсутність заходів коштуватиме ще дорожче», – сказав Деннер. «Політика не повинна стояти на шляху компаній, що прагнуть розвивати свою винахідливість і використовувати технології на благо навколишнього середовища, не завдаючи при цьому шкоди загальному добробуту». На думку Деннера, важливий широкий технологічний наступ, який прокладає шлях до сталої мобільності не тільки через електродвигуни, але і враховує можливості ефективних двигунів внутрішнього згоряння, а також поновлювані синтетичні види пального та паливні елементи. Голова Правління Bosch закликав до сміливого переходу до водневої економіки і виробництва поновлюваного синтетичного пального після завершення коронавірусної кризи. На його думку, тільки так Європа зможе стати кліматично нейтральною до 2050 року. «Сьогоднішні водневі технології повинні перейти зі сфери польових випробувань в реальну економіку», – сказав Деннер. Він закликав політиків підтримати необхідні технології: «Це дозволить нам досягти навіть найамбітніших кліматичних цілей».
Готовність до водню: мобільні та стаціонарні паливні елементи
Кліматичні дії прискорюють структурні зміни в багатьох секторах. «Водень набуває все більшого значення як в автомобільній промисловості, так і в будівельних технологіях. Bosch дуже добре підготовлений до цього », – сказав Деннер. Bosch і його партнер Powercell вже працюють над комерціалізацією мобільних батарей паливних елементів для автомобілів. Їх вихід на ринок запланований на 2022 рік. Так Bosch має намір успішно позиціонувати себе на іншому зростаючому ринку: вже в 2030 році кожен восьмий зареєстрований вантажний автомобіль великої вантажопідйомності зможе працювати на паливних елементах. Bosch спільно зі своїм партнером Ceres Power працює над створенням стаціонарних паливних елементів. Вони можуть, наприклад, забезпечувати електроенергією обчислювальні центри. Bosch прогнозує, що вже в 2030 році ринок електростанцій на паливних елементах досягне більше 20 млрд. євро.
Силові агрегати та опалювальні технології: електрифікація асортименту продукції
«У міру того, як зусилля щодо захисту клімату будуть активізовані в найближчому майбутньому, використання електричних рішень будуть обмежені доповненням до рішень по спалюванню пального, які до сих пір домінували», – сказав Деннер. Саме тому Bosch займається розробкою технологічно-нейтральних силових установок. За даними досліджень Bosch, два з кожних трьох нових зареєстрованих автомобілів в 2030 році будуть як і раніше працювати на дизельному або бензиновому пальному, з гібридним варіантом або без нього. Тому компанія також продовжує інвестувати в високоефективні двигуни внутрішнього згоряння. Незалежні випробування вже показали, що завдяки новій технології вихлопу Bosch, викиди NOx дизельних двигунів практично повністю виключені. Bosch також систематично удосконалює бензиновий двигун: завдяки модифікації двигунів і ефективної обробки вихлопних газів викиди твердих частинок тепер можуть знизитися приблизно на 70% порівняно зі 6-ступінчастим стандартом Євро 6d. Крім того, Bosch прагне до використання поновлюваних видів пального, тому що застарілі автомобілі також повинні будуть зіграти свою роль в скороченні викидів CO2. Відновлюване синтетичне пальне може зробити процес згоряння вуглецево-нейтральним. Саме тому, на думку Деннера, було б більш розумно стимулювати використання відновлюваних синтетичних видів пального, замість того, щоб посилювати правила щодо викидів CO2 для автомобільної промисловості під час кризи.
Крім того, Bosch хоче стати лідером на ринку електромобілів. З цією метою компанія інвестує близько 100 млн. євро у виробництво електричних силових установок на своїх заводах в Айзеназі та Хільдесхаймі. Електрифікація також робить свій внесок в розвиток опалювальної техніки, наприклад, в модернізацію опалювальних систем. «Ми передбачаємо десятиліття електрифікації в котельні», – сказав Деннер. З огляду на це, компанія Bosch інвестує додатково 100 мільйонів євро в свій бізнес з виробництва теплових насосів і має намір розширити свої розробки і вдвічі збільшити свою частку ринку в цьому сегменті.
Фінансовий рік 2019: стійкий в слабкій ринковій кон’юнктурі
«На тлі триваючого ослаблення світової економіки і зниження виробництва автомобілів на 5,5%, групі компаній Bosch у 2019 році вдалося зберегти свої позиції», – сказав Азенкершбаумер. Завдяки різноманітним успіхам у виробництві загальний обсяг продажів склав 77,7 млрд. євро, що лише на 0,9% нижче рівня попереднього року; з поправкою на коливання курсу валют, він знизився на 2,1%. Прибуток групи компаній Bosch від операційної діяльності до вирахування відсотків і податків склав 3,3 млрд. євро. Це означає, що маржа прибутку до сплати податків і відсотків від операційної діяльності склала 4,2%. Якщо не враховувати особливий позитивний ефект, пов’язаний з продажем підрозділу пакувального обладнання, маржа склала 3,5%. «Поряд з великими стартовими інвестиціями, факторами, що впливають на результат, були, зокрема, слабка кон’юнктура таких ринків, як Китай і Індія, подальше зниження попиту на дизельні автомобілі, а також високі витрати на реструктуризацію, зокрема, в сегменті мобільності», – заявив фінансовий директор компанії Азенкершбаумер. З коефіцієнтом власного капіталу в 46% і грошовим потоком в 9% від обсягу продажів в 2019 році фінансове становище компанії Bosch є міцним. Витрати на дослідження і розробки зросли до 6,1 мільярда євро, або 7,8% від обсягу продажів. Капітальні витрати дещо зросли порівняно з попереднім роком приблизно на 5 млрд. євро.
Фінансовий рік 2019: розвиток по секторам бізнесу
Незважаючи на спад в світовому автомобілебудуванні, обсяг продажів бізнес-сектора Рішення для мобільності склав 46,8 млрд. євро. Виручка знизилася на 1,6% порівняно з попереднім роком, або на 3,1% з поправкою на коливання курсу валют. Це означає, що сектор Bosch з найвищими обсягами продажів перевершив світові обсяги виробництва. Маржа прибутку до сплати податків і відсотків від операційної діяльності склала 1,9% від виручки. Протягом року активізувалася діяльність в секторі Споживчі товари. Загальний обсяг продажів склав 17,8 млрд. євро, що відповідає зниженню на 0,3%, або 0,8% з поправкою на коливання курсу валют. На рівні 7,3% від продажів маржа від операційної діяльності нижче в річному перерахунку. Підрозділ Промислові технології відчув на собі наслідки скорочення ринку машинного обладнання, але все ж збільшив обсяг продажів на 0,7% до 7,5 млрд. євро; з поправкою на коливання курсу валют, сталося невелике падіння на 0,4 відсотка. Без урахування разового особливого ефекту від продажу підрозділу пакувальних технологій маржа від операційної діяльності склала 7% від обсягу продажів. Доходи бізнес-сектора Будівельні технології та Енергетика виросли на 1,5% до 5,6 млрд. євро, або на 0,8% з поправкою на коливання курсу валют. Це відповідає маржі від операційної діяльності в розмірі 5,1% від виручки.
Фінансовий рік 2019: розвиток по регіонах
Показники діяльності компанії Bosch у 2019 р варіювалися від регіону до регіону. В Європі обсяг продажів склав 40,8 млрд. євро, що на 1,4% нижче порівняно з попереднім роком, або на 1,2% з поправкою на коливання курсу валют. У Північній Америці виручка збільшилася на 5,9% (тільки 0,6% з поправкою на коливання валютного курсу,) і склала 13 млрд. євро. У Південній Америці продажі виросли на 0,1% до 1,4 млрд. євро, але з поправкою на коливання курсу валют, – на 6%. Бізнес в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні (включаючи Африку) відобразив крах автомобільного виробництва в Індії і Китаї: продажі знизилися на 3,7% до 22,5 млрд. євро, знизившись на 5,4% з поправкою на коливання курсу валют.
Численний склад працівників: кожен п’ятий працює в сфері досліджень і розробок
Станом на 31 грудня 2019 року в Групі Bosch по всьому світу налічувалося 398 150 співробітників у більш ніж 440 дочірніх компаніях і регіональних офісах у 60 країнах. Основною причиною скорочення чисельності персоналу на 2,9% порівняно з попереднім роком є продаж підрозділу Пакувальна техніка. В цілому близько 72 600 спеціалістів працюють в Bosch сфері досліджень і розробок, що майже на 4 000 більше, ніж торік. У 2019 році кількість розробників програмного забезпечення в компанії збільшилася більш ніж на 10% і склала близько 30 000 чоловік.
Огляд ключових фактів можна знайти тут, річний звіт 2019 – тут.
Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.